Vestea zilei pentru șoferii de mașini pe benzină și motorină: combustibilul minune te ajută să nu poluezi cu orice motor

de: Alexandru Puiu
28 09. 2021

Conform proiectului Comisiei Europene, mașinile vechi pe benzină și motorină ar trebui să dispară de pe șosele în următorul deceniu din cauza nivelului masiv de poluare pe care îl generează. S-ar putea totuși să existe o soluție pentru ele, sub forma unui combustibil sintetic dezvoltat Porsche, Siemens, Enel și Bosch.

Unul dintre cele mai ambițioase proiecte științifice din ultima perioadă își propune să țină pe stradă autoturismele vechi, poluante din prisma arderii benzinei și motorinei, printr-un combustibil sintetic, descris ca revoluționar. Acesta ar trebui să funcționeze în toate mașinile tradiționale, fără niciun fel de modificare adusă acestora.

Ce este benzina sintetică, cine o face

Un consorțiu de companii importante din Germania își plănuiește să revoluționeze industria combustibililor. Este vorba de giganți precum Porsche, Siemens, Enel sau Bosch. Aceștia au început deja investiția în Chile într-o fabrică dedicată combustibililor sintetici. În mod oficial, primele cărămizi s-au pus pe 10 septembrie 2021, iar dacă totul merge bine, la mijlocul anului viitor ar putea produce deja primii litri de combustibil sintetic.

„eCombustibilii vor face posibilă reducerea emisiilor de CO₂ la motoarele cu combustie internă cu până la 90%. Primii litri produși în Chile îi vom folosi la mașinile noastre de curse Porsche Mobil 1 Supercup din 2022”, a declarat, la lansarea proiectului, Michael Steiner, director responsabil cu dezvoltarea și cercetarea la Porsche.

Ca referință, cei de la Porsche sunt principalii susținători ai acestei inițiative a combustibililor verzi, cu un impact foarte redus asupra mediului înconjurător. Logica din spate este că ”70% dintre mașinile produse vreodată de compania noastră sunt încă în circulație și vrem să rămână acolo.” Cu alte cuvinte, oamenii de știință din spatele companiei au tot interesul pentru a inventa un combustibil care funcționează în egală măsură în Porsche-urile clasice de acum 50 de ani, dar și în modelele foarte scumpe de acum câțiva ani.

În privința modului în care funcționează procesul de producție al combustibilului sintetic, totul pleacă de la energia eoliană dedicată procesului de împărțire a apei în hidrogen și oxigen. Hidrogenul verde se combină cu dioxid de carbon captat din aer, iar împreună facilitează realizarea de metanol sintetic. Acesta din urmă reprezintă baza combustibililor neutri din punct de vedere climatic, cum ar fi e-benzină, e-diesel sau e-kerosen, care poate fi utilizat pentru alimentarea mașinilor, camioanelor, navelor sau avioanelor. Într-o a treia etapă de proces, aproximativ 40% din metanol este apoi transformat în benzină sintetică. Din nou, partea cea mai importantă este că acest combustibil funcționează pe mașinile clasice. Partea mai puțin bună este că, cel puțin la început, va fi foarte scump.